
U wilt uw automatische betalingsmethoden of handmatige betalingswijze aanpassen, wijzigen, veranderen of updaten? Automatische betalingen is een betalingsinstelling in Google AdWords. Met deze betalingsmethode genereert u eerst Google AdWords kosten en vervolgens worden deze kosten automatisch verrekend aan de door u opgegeven primaire betaalmethode. Met deze betaalmethode geeft u maar één keer uw factureringsgegevens op. De betalingen worden hierna automatisch verwerkt.
Werkwijze automatische betalingsmethoden van Google AdWords
In Google AdWords betaalt u met de betalingswijze ‘automatische betalingen’, nadat u advertentiekosten heeft gegenereerd. De facturatie wordt op één van de volgende manieren gefactureerd (welk als eerste wordt bereikt):
- 30 dagen na uw laatste betaling aan Google AdWords.
- Wanneer het vooraf vastgesteld bedrag is bereikt, dit wordt ook wel uw ‘drempelwaarde voor facturering’ genoemd.
Betalingsmethoden per land in Google Adwords
In de meeste landen kunt u de volgende betaalmethoden gebruiken: creditcard, betaalpas en bankrekening (automatische incasso). Deze betalingsinstelling werkt als volgt voor elk van de betaalmethoden in Google AdWords:
- Creditcard en betaalpas
Met het instellen van automatische betalingen, voegt u een betaalpas of creditcard toe als uw primaire betaalmethode. - Bankrekening / automatische incasso
Met instellen van een bankrekening wordt er eerst een testbetaling gedaan, zodat u kunt controleren of bedrag de juiste rekening wordt afgeschreven en Google kan verifiëren als dit correct is. Het kan circa 5 werkdagen duren voordat een bankrekening is geverifieerd.
U kunt meer dan één betaalmethode opnemen in uw AdWords account, maar de kosten worden in eerste instantie in rekening gebracht met uw gekozen primaire betaalmethode. Het is tevens aan te raden om een reservebetaalmethode voor uw AdWords account in te stellen. Op deze manier heeft u altijd een back-up indien er bij uw primaire betaalmethode een probleem optreedt en worden uw advertenties altijd weergegeven.
Google AdWords drempelwaarde voor facturering
De eerste drempelwaarde voor facturering bedraagt € 50. De drempelwaarde voor facturering wordt in stappen verhoogd als de uitgaven voor uw account de drempelwaarde bereiken voordat 30 dagen zijn verstreken. De begindrempel van € 50 wordt dan verhoogd tot € 200, vervolgens tot € 350 en ten slotte tot € 500. Als uw verbruikskosten snel toenemen, dan kan het bedrag dat in rekening wordt gebracht, deze drempelwaarden overschrijden. U kunt hier niet de drempelwaarde voor facturering wijzigen.