Nieuws

Adverteren met Google Ads Lead Form

Webinnovatie

Google Ads is op dit moment bezig met beta-testing om op een nieuwe manier potentiële klanten vast te leggen. Er wordt een formulier gepresenteerd in Google Search wanneer er bijvoorbeeld wordt gezocht op bedrijf, product of dienst (met een randvoorwaarde dat het onder een ‘vertical’ toebehoort). Lees hier diverse methodes hoe u dit kunt bereiken.

Verwijderen van .php, .html, .htm extensies met .htaccess

Webinnovatie

Aan de slag met het verwijderen van extensies om de URL's voor gebruikers- en zoekmachines vriendelijker te maken. Start direct met het slim bijwerken van .htaccess voor het verwijderen van .php, .html, .htm extensies uit de url van uw website. Lees hier diverse methodes hoe u dit kunt bereiken.

Volledige domeinnaam weergeven in Google Analytics

U vraagt ​​zich misschien af, waarom u volledige URL's van de bestemmingspagina's van uw site moeten vastleggen? Standaard legt Google Analytics alleen de URI (URL achter je domeinnaam) vast in de inhoud-rapporten, tenzij u over een filter beschikt om de hostnaam vast te leggen. Wij vertellen u in twee methodes hoe u de 'volledige domeinnaam weergeven in Google Analytics' toch kunt bereiken.

LinkedIn Ads conversies in Google Analytics

Meet de ware impact LinkedIn Ads conversies in Google Analytics met LinkedIn-advertenties die verwijzen naar uw website. Bekijk hoe uw advertenties hebben geleid tot waardevolle acties op uw website, waaronder het downloaden van content, aanmeldingen, aankopen en meer. Leer meer over hoe u in 3-stappen LinkedIn Ads correct kunt bijhouden in Google Analytics.

AdWords updates mobile targeting & exclusion

AdWords updates mobile targeting & exclusion

Google AdWords rolt nieuwe updates uit voor mobile targeting en mobile uitsluiting. Vanaf september 2018 vereenvoudigt Google het instellen van targeting en uitsluiting voor advertenties gericht op mobiele apparaten in het Google Display Netwerk. Hiermee wil men het groeiende aantal mobiele gebruikers gemakkelijker bereiken, echter is dit niet altijd wenselijk. Waarom? Dat leest u hier.

Afkortingen en termen in Google AdWords

Webinnovatie - Afkortingen betaald adverteren

Leer meer over definitie van de meest gebruikte termen in zoekmachine marketing (SEM) en betaald adverteren (SEA), die ook wel betaalde zoekresultaten en pay-per-click advertising (PPC) wordt genoemd. Lees meer over de termen die het meest gebruikt worden bij online betaald adverteren, waaronder Google AdWords, Bing Ads, Gemini (Yahoo), LinkedIn Ads en Facebook Ads.

Google Search Console Beta

Google Search Console Beta

Bent u ook uitgenodigd om aan de slag te gaan met deze nieuwe bètaversie van Google Search Console? Google heeft deze maand nieuwe uitnodigingen verzonden en heeft aangekondigd dat het zijn nieuwe Search Console wereldwijd gaat gebruiken voor website-eigenaren. Wees voorbereid en neem acties.

Wat is de beste verzendtijd voor een nieuwsbrief

Webinnovatie

Wat is nu het beste moment om een nieuwsbrief te versturen? Wij geven antwoord op de meest gestelde vraag voor de ideale verzendtijd van een nieuwsbrief voor webshops, websites, bedrijven en B2B / B2C communicatie.

Google Attribution BETA (Nederland)

Google Attribution is gespresenteerd tijdens de Google Marketing Next conferentie als een gratis tool dat de last-click attribution voorgoed gaat vervangen. Google Attribution brengt online en offline media samen voor een dieper inzicht in prestaties en een hogere ROI op cross-channel marketing campagnes. Benieuwd naar Google Attribution? Wij helpen je graag op weg!

AdWords kosten hoger dan het dagbudget

Google AdWords

De reden waarom uw kosten het gemiddelde dagbudget kunnen overschrijven is op basis van het maximaliseren van uw rendement op investering (ROI) door uw advertenties vaker te tonen op dagen waarop de hoeveelheid zoekverkeer groter is.