Veelal om verschillende redenen, maar primair is het doel vaak het verbeteren van de relatie en waardering tussen klant-, product-, service- en ervaring. Daarnaast is er ook de absolute meerwaarde in makkelijke contact voor meer online verkopen of aanvragen. Ga mee op ontdekkingsreis...
Nieuws
Betaalproviders van banken verwijderen uit Google Analytics
Worden je conversies en transacties fout gemeten in Google Analytics? Dit is een veelvoorkomend probleem voor e-Commerce webshops. En in twee stappen beschrijven wij je hoe je dit direct kunt fixen.
Adverteren met Google Ads Lead Form
Google Ads is op dit moment bezig met beta-testing om op een nieuwe manier potentiële klanten vast te leggen. Er wordt een formulier gepresenteerd in Google Search wanneer er bijvoorbeeld wordt gezocht op bedrijf, product of dienst (met een randvoorwaarde dat het onder een ‘vertical’ toebehoort). Lees hier diverse methodes hoe u dit kunt bereiken.
Verwijderen van .php, .html, .htm extensies met .htaccess
Aan de slag met het verwijderen van extensies om de URL's voor gebruikers- en zoekmachines vriendelijker te maken. Start direct met het slim bijwerken van .htaccess voor het verwijderen van .php, .html, .htm extensies uit de url van uw website. Lees hier diverse methodes hoe u dit kunt bereiken.
Volledige domeinnaam weergeven in Google Analytics
U vraagt zich misschien af, waarom u volledige URL's van de bestemmingspagina's van uw site moeten vastleggen? Standaard legt Google Analytics alleen de URI (URL achter je domeinnaam) vast in de inhoud-rapporten, tenzij u over een filter beschikt om de hostnaam vast te leggen. Wij vertellen u in twee methodes hoe u de 'volledige domeinnaam weergeven in Google Analytics' toch kunt bereiken.
LinkedIn Ads conversies in Google Analytics
Meet de ware impact LinkedIn Ads conversies in Google Analytics met LinkedIn-advertenties die verwijzen naar uw website. Bekijk hoe uw advertenties hebben geleid tot waardevolle acties op uw website, waaronder het downloaden van content, aanmeldingen, aankopen en meer. Leer meer over hoe u in 3-stappen LinkedIn Ads correct kunt bijhouden in Google Analytics.
AdWords updates mobile targeting & exclusion
Google AdWords rolt nieuwe updates uit voor mobile targeting en mobile uitsluiting. Vanaf september 2018 vereenvoudigt Google het instellen van targeting en uitsluiting voor advertenties gericht op mobiele apparaten in het Google Display Netwerk. Hiermee wil men het groeiende aantal mobiele gebruikers gemakkelijker bereiken, echter is dit niet altijd wenselijk. Waarom? Dat leest u hier.
Afkortingen en termen in Google AdWords
Leer meer over definitie van de meest gebruikte termen in zoekmachine marketing (SEM) en betaald adverteren (SEA), die ook wel betaalde zoekresultaten en pay-per-click advertising (PPC) wordt genoemd. Lees meer over de termen die het meest gebruikt worden bij online betaald adverteren, waaronder Google AdWords, Bing Ads, Gemini (Yahoo), LinkedIn Ads en Facebook Ads.
Google Search Console Beta
Bent u ook uitgenodigd om aan de slag te gaan met deze nieuwe bètaversie van Google Search Console? Google heeft deze maand nieuwe uitnodigingen verzonden en heeft aangekondigd dat het zijn nieuwe Search Console wereldwijd gaat gebruiken voor website-eigenaren. Wees voorbereid en neem acties.